Hamar kellett ébrednie annak, aki az első 100 olyan vásárló között akart lenni, aki az ingolstadti Audi Forumban, ünnepélyes keretek veheti át új Audi A8-asát. Mert válság ide, válság oda, a vevők valósággal tülekednek a technikai csodákkal teletömött újdonságért. Hogy az érdeklődés még csak véletlenül se lanyhuljon, a gyártó hamarosan piacra dobja a hibrid változatot, jövőre pedig megérkezik az S8 csúcsmodell is, amely minden képzeletet felülmúló képességeivel a remények szerint állva hagyja majd a konkurenciát.

Az új Audi S8 jelenleg a Nürburgringen futja a köröket – vagyis a modell közel szériaérett. Bár a gyártó egyelőre kevés részletet szivárogtatott ki, szinte biztosra vehető, hogy az autó meghajtásáról a Lamborghini-eredetű, ötliteres, V10-es, biturbó-feltöltéses, közvetlen befecskendezéses – Győrben készülő – FSI motor gondoskodik majd. Az Audi RS6-ból ismert, ott 580 lóerőt teljesítő erőforrást természetesen némileg átdolgozták a márka zászlóshajójának kedvéért, így további 40 lóerőt sikerült kipréselni belőle. Az eleve brutális, 650 Nm-es nyomaték is tovább nőtt: immár 750 Nm szabadul rá a főtengelyre.

Audi-S8-2011_201A sebességváltóról egyelőre nincs információ, de a legvalószínűbb, hogy – miként az A8-as család többi tagjába – nyolcfokozatú tiptronic váltó kerül majd a fenevadba. A ZF által gyártott szerkezetnek mindenesetre meg sem kottyan 750 Nm, hiszen állítólag 1000 Nm-es nyomaték elviselésére tervezték.

Menetteljesítmény-adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, így legfeljebb csak becslésekbe bocsátkozhatunk: mivel a nagyjából kéttonnás RS6 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre, az erősebb, de kb. ugyanekkora saját tömegű S8-nak valószínűleg elég lesz majd ehhez 4,2–4,4 másodperc is.

Jóllehet, a meghajtásról még nem közöltek semmit, biztosra vehető, hogy az új Audi S8 megkapja a Quattro összkerék-meghajtási rendszert. Sőt: komoly esély van arra, hogy annak az Audi RS5-ben megismert, továbbfejlesztett változata kerül az autóba, amely az első és hátsó tengelyek között a korábbiaknál sokkal szélesebb tartományban képes elosztani a nyomatékot. Valószínűleg elérhető lesz majd a hátsó sport differenciálmű is.

A felszereltségről egyelőre semmi sem tudható, de az Audi eddigi gyakorlatát figyelembe véve biztosak lehetünk abban, hogy az S8-hoz kínálnak majd néhány igazi különlegességet, mint ahogy mérget vehetünk arra is, hogy a modellt bizonyos külső dizájnelemekkel – például módosított lökhárítókkal, aerodinamikai kiegészítőkkel, több krómozással, exkluzív keréktárcsákkal és színekkel – markánsan megkülönböztetik majd testvéreitől.

 

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

A lényeg

Megjelent: 2011. szeptember 22.

Audi szabadidő-autók minden méretben

Megjelent: 2011. június 18.

Beszámoló

Megjelent: 2012. augusztus 2.

Áremelés a kutakon

Megjelent: 2012. július 16.

A fehérebb a menő!

Megjelent: 2011. október 10.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram