Megújult a 2007 első felében bemutatott Audi A5. Akkor a kupét lmutatták be, évekkel később érkezett a nyitott változat, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

A frissítés során az Audi A5 új lökhárítókkal, új fényszórókkal és átdolgozott, új hátsó lámpákkal gazdagodott, ám ez is elég, hogy az eredeti karaktert megtartva frissebbnek hasson típus. Felárért részben LED-lámpák is kérhetők. Immár jobban hasonlít az A6, A8 modellekre a kocsi, de szerintem egy kis Q3 és A1 apró részlet is fellelhető az autón. Továbbra is van, akinek tetszik a módosított stílus, és vannak azok, akik már látják az Audik uniformizálódását. Galéria

Az új színekkel gazdagodott az utastérben a kormány, a bajuszkapcsolók, a váltókulissza, illetve az azt környező gombok, a klíma vezérlése változott meg. További újdonság az új slusszkulcs és a fehér színűre módosított világítással dolgozó középső kijelző. Természetesen a kárpitok és díszítőelemek sora is bővült.

Mostantól a teljes motorkínálat közvetlen-befecskendezéses, feltöltős egységekből áll. Négy dízel és három benzines variáns közül lehet válogatni. Megújult az 1,8 TFSI néven futó motor, a korábbi 160 lóerő helyett a teljesítménye már 170 LE, ugyanakkor a szabvány szerinti fogyasztása csak 5,2 liter száz kilométerenként, ami 21 százalékos csökkenés. Ez elsősorban az immár a teljes modellpalettára kiterjesztett start&stop rendszernek köszönhető, de széria a fékenergia-visszatáplálás is.

Benzinesből továbbra is kérhető a 2,0 literes turbó 211 lóerővel, újdonság viszont a 3,0 literes V6-os 272 LE teljesítménnyel, amely korábbi 3,2-es szívómotort váltja. Ennek a motornak az erősebb, 333 lóerős változata szerepelt korábban a S5 Sportback-ben. Most az S5 mindhárom karosszériaváltozatába bevezetik a kompresszoros motort, félretéve a kupéban használt 4,2-es V8-ast. Az új motorral 8,1 liter a modell átlagfogyasztása, ami 20 százalékos csökkenés, de további előnye, hogy kéttized másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsul százra vele az S verzió.

Aki pedig nyolc hengerre vágyik, annak egyelőre marad az RS5, de annak frissítésekor várható, hogy onnan is száműzik, siessenek a vásárlással :).

Dízelből 2,0 illetve 3,0 literes változatokkal készül az A5, a 2,7-es dízel eltűnt a kínálatból. A négyhengeres TDI 177 lóerős, amivel 4,7 liter gázolajjal is beéri a modell. A három V6-os motor közül a 245 LE-s eddig is létezett, újdonság a takarékosabb 204 lóerős kivitel. Később pedig csatlakozik egy már az EU6-os normáknak is megfelelő tisztább kivitel.

Az A5 továbbra is készül első-, illetve összkerékhajtással is. Alapesetben hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik a legtöbb motorhoz, de kérhető fokozatmentes Multitronic, hétfokozatú duplakuplungos automata is.

A modell piaci bevezetése igen rövid időn belül megkezdődik, Németországban máris az új modellt árusítják.

Galéria vezess.hu-ról

 

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Lehet, hogy az X6...

Megjelent: 2011. március 19.

Audi S7 – bővebb...

Megjelent: 2011. július 27.

Audi A8 4.2 TDI...

Megjelent: 2011. április 2.

Audi A8 Hybrid

Megjelent: 2011. augusztus 24.

Nemesfém az utcáról?

Megjelent: 2013. július 18.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram