Kedves Olvasók! 

 Ha Langversion-t nem is kaptunk, de legalább egy 4.2-es A8-at teszteltünk. Sajnos nem egyszerű dolog tesztjárgányt szerezni, eléggé szigorúak az elvárások, legyen a tesztelő bármilyen oldaltól. Kezdeti előnnyel indulnak az “univerzális” autós oldalak, őket több olvasó nézi, hiszen többféle márkának nagyobb a látogatottsági köre. Blogunk mégis szép látogatottsági adatokkal bír, megálljuk a helyünket, mi Audisok! 🙂

Kezdjük rögtön a lényegi résszel:

Tompa, mégis vészjósló morajlás kíséretében, lövedékként rugaszkodik a százas sprintnek a luxushajó. Alig 5.4 s elteltével százon vagyunk, nem meglepően a gyorsulás egyenletesen folytatódik tovább. A quattro és az önzáró differenciálmű jóvoltából semmilyen kanyar nem állja útját a brutális, 800 Nm-es nyomatéknak. Ha esetleg meg kéne hirtelen állni, 36 méter alatt sikerül is, belső szerveinket azonban újra össze kell rendezni. Az új nyolcsebességes váltó pedig csak úgy falja a fokozatokat. Utóbbi karakterisztikáját ugyanúgy lehet változtatni, mint az elektronikus gázpedálét, a légrugózásét, az adaptív csillapításét, vagy a felárért változó áttételű kormánymű rásegítését. Saját meggondolás szerint háromféle menetdinamikai program (Auto, Sport, Comfort) választható, ezek nagy mértékben befolyásolják a viselkedést. Lehetünk harapós nagy cica vagy komoly zászlóshajó is. Az előző szériához képest főleg a jobb rugózás említhetjük, ami a majdnem tökéletes zajszigeteléssel, valamint a dupla üvegezéssel együtt tökéletesen csendes utasteret biztosít. Bár az S osztály hangyányival talán csendesebb, azért az ingolstadtiak igen jó munkát végeztek. 200 kilóval nehezebbek voltunk a testvér (FSI) változatnál, és sajnos a városi manőverezés a kategórián legnagyobb, 12,4 méteres fordulókörrel nem a legegyszerűbb.

 Az Autó kifinomult mozgása vetekszik a csúcstechnikájával. Ahogy behuppantam a kényelmes vezetőülésbe, máris otthon éreztem magam. Modern és pazar parancsnoki híd terült el előttem. A dizájn az A7-től jól megkülönböztethető, a levegő fújók és az MMI elhelyezkedése miatt. Sajnos nem csak kívülről kezdtek nagyon hasonlóak lenni a modellek, hanem A6-tól felfelé a belső térben is. Polírozott alumínium, fa, bőr és alcantara, valamint fémszegélyek mindenhol. Mennyei pompa… Egy miniautó áráért ezt a minőségi belteret 1460 wattos Bang&Olufsen hifi varázsolja koncertteremmé. Az A6-ossal ellentétben nagy hangerőnél a magas hangok nem “cincognak”, ennyi pénzért azért ezt elvárhatjuk. Minden kezelőszerv precízen működik, beleértve a biztonsági öv elektromos magasságállítását is. Még a hangulatvilágítás is állítható. Az MMI rendszerben nem csak a profi tesztelők igazodnak el, hanem az újdonsült tulajdonosok is: a fő funkciókat kétféleképpen is lehet kezelni, úgy, hogy közben le sem kell venni a szemünket az útról. Az ujjbeggyel rajzolt ákombákomokat is értelmezi az érintőpad, a hangvezérlés pedig beszédhibásoknak is engedelmeskedne. Az írás többek között arra jó, hogy beírjam az úti célt a navigációs rendszerbe, melyhez jár az adaptív LED-es, kanyarbevilágító fényszórók, valamint személyfelismerős éjjellátó rendszert is. Hátul nagyon kényelmesen elférni, négyzónás klíma, elektromos ülésállítás és wifi gondoskodik a tökéletes komfortról.

A csomagtéri literekre gondolom csak kevesen kíváncsiak. Ebben a kategóriában ez általában nagyon nem számít, a célok nem hétköznapiak. Az ötödik ajtó alá egyébként 510 liternyi csomagot zsúfolhatunk, ha öltönyös utasainknak esetleg ennyi poggyászuk lenne.

Végül pedig megdicsérhetem az autó karosszériáját is, ami igen könnyű, így 150-200 kilóval kevesebbet nyom az autó, mint a kategóriájában szereplő nagymacskák (BMW 7, Mercedes-Benz S osztály).

Az ECE szerint az átlagfogyasztás 7.6 liter/száz kilométer. Városi forgalomban természetesen jóval megnőtt ez az érték, akár 13 literre is, de kétségtelenül nyugalmas vezetési stílussal és vegyes használat során ez a gyári érték abszolút tartható. Aki igazán alacsony fogyasztást szeretne, annak a a három literes, 250 LE-s, V6-os TDI-t ajánlom figyelmébe, az Audi táblázatában szereplő érték ehhez a modellhez csak 6,6 liter/100 km.

Aki luxusautót szeretne vásárolni, annak erősen ajánlhatom az A8-at: kategóriájában ennek az autónak a legkedvezőbb az ára! A legkisebb lökettérfogatú (3,0) TDI modell például már 23 millió Ft-tól elvihető. A 4,2-es dízelé alapáron 28 200 000 forint.

Kategóriák: Tesztek

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Nemesfém az utcáról?

Megjelent: 2013. július 18.

A3 gyártás Győrben

Megjelent: 2011. március 5.

Fotókon a következő generációs...

Megjelent: 2014. május 28.

Audi Q3

Megjelent: 2011. november 1.

Jön, jön, jön!!!

Megjelent: 2011. március 14.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram