Új formatervek

Néhány napja beszélgettem egyik ismerősömmel. Érdeklődtem nála, hogy ajánlásom ellenére miért E osztályt vásárolt. A pénz nem volt kérdés, de az Audi modelljeinek egybeolvadó formavilágát és dizájnját erős kritika érte. Megjegyzem, olcsóbban jutott a Mergához, mint egy hasonló felszerelésű A6-hoz jutott volna. Már évtizedek óta fellelhető a nagy mértékű hasonlóság az ingolstadti modellek között. Kifejezetten hátrányos ötlet szerintünk, ha a járgányok csak méretükben és árukban különböznek egymástól, az arculat pedig ugyanolyan. Ebből igyekszik kilábalni most az Audi és megpróbálnak valami újat alkotni a közeljövőben. “Tudjuk, hogy egyesek szerint szedánjaink túlságosan is hasonlítanak egymásra, de ez változni fog: elsősorban az arányok megváltoztatásával szeretnénk elérni, hogy az Audikat könnyebb legyen megkülönböztetni.” – mondta Stefan Sielaff a vezető tervező.

Az új formák kialakítása nagyon nehéz feladat az autógyártóknak, hiszen figyelniük kell/kellene arra, hogy márkán belül az autók ne legyen kísértetiesen hasonlóak, de mégis legyen bennük olyan jellegzetes vonás, melyről rögtön megtudjuk állapítani, hogy melyik márka családtagja. Az Audi itt rontotta el, mert szinte teljesen egyforma autókat gyártott és gyárt ma is. Itt kell megemlíteni, még mielőtt elátkozzák a négykarikás márkát, hogy nem csak az Audi sétált bele a zsákutcába, hanem a Volvo is, és a BMW is egyre inkább erre tart.

Az igazgatói határozat miatt a tervező csapat nem szabadul az autó legjellegzetesebb elemétől, a trapéz alakú Single Frame hűtőrácstól. De Sielaff elmondása alapján az orr résznél is számíthatunk majd változtatásokra. Ilyen lesz például a hűtőmaszk dőlésszöge, mely az R modelleken nagyobb, az A modelleken közepes, a Q modellnél, meg már majdnem merőleges helyzetű lesz.

Az Audi ‘fedő’névvel is illette az új projektet, mely az AQR nevet kapta. Ez a közel sem fantázia dús név, a három nagy modellsorozatot jelölő betűkből tevődik össze. Az A a személy autókat, a Q a hobbiterepjárókat, az R pedig a sportautókat jelöli, de a kezdeményezés célja mégis az, hogy ezt a hármat formavilágukban eltérővé tegyék. Mi persze reménykedünk a sikerben és abban, hogy az új stílus alkotásánál eltalálják célközönségük ízlését, formavilágát.

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Irány a Balaton! Vonat...

Megjelent: 2013. június 2.

Készül a leggyorsabb Audi...

Megjelent: 2011. július 16.

Képeken az új Audi...

Megjelent: 2012. április 23.

Változnak a parkolási feltételek...

Megjelent: 2012. március 1.

Napi látnivaló

Megjelent: 2011. október 14.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram