“Kicsi a bors, de erős!” – ezzel a közmondással egy mondatban megfogalmazhatjuk, hogy mit tud az AS1. Mi most ugyan nem közúton készült tesztet, hanem kényelem és dizájn értékelést fogunk írni. (A bejegyzésben a képekre kattintva még több képet tekinthet meg!)

Az elején említsünk meg néhány technikai adatot a csöppségről. A legerősebb motor a gyári palettán az 1,4 TFSI, mely 122 lovas és 200 newtonméter forgatónyomatékkal gyorsítja a picikét. Ezzel szemben az ABT tuningolt változatát 185 ló húzza, és 250 newtonméter a gyorsító képessége.

Na de nézzük a karosszériát! Az A1 gyári változatával szinte már majdnem mindenki találkozott. Az kis autó szolidan pislog ránk, teljes mértékben női autóhoz illő a dizájn. Ellenben az AS1 úgy néz ki mint egy méregzsák; nagyon sportos, és közel sem nőies a forma. Az ABT csinosítgatása után már a férfi sofőrökre sem néznénk úgy, hogy a felesége kocsiját vezeti. Mondhatni unisex lett az autó. De mégis mi tette azzá ezt a ‘borsot’?

Lássuk a külsőt! Az autó elején az ABT az első légbeömlőn és hűtőrácson módosított, melyre többek között rákerült az ABT címke. Az orrészre még felkerült egy lökhárító toldás is, mely még sportosabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek. Hátrafelé haladva a következő módosítást a visszapillantó tükröknél találjuk. A tuning mesterek a tükörre egy szürke színű ABT felirattal rendelkező matricát raktak, amiről első ránézésre megállapítja bárki, hogy ez egy AS1. A szürke szín azért érdekes, mert a dizájnerek a gyári ‘kétszínűség’ vonalát tovább húzva próbáltak egy dekor autót formálni belőle. Az A1 kapott még szintén szürke küszöbspoilereket. A hátulja kapott egy szárnyat, és egy kötény lemez szettet, amihez a két csöves kipufogó illik, tehát az is jár hozzá.

Természetesen a felni sem maradhatott a gyári, így azokat ABT “Z” 18 colos felnikre cserélték. Itt említem meg, hogy a hátsó tengelyt mindkét oldalon 12 mm-el szélesítették.

Végül beszéljünk a belső térről. Az A1-es megszokott belsejével találtuk szembe magunkat, de az ABT-nak itt is volt mit változtatnia. Így került bele az ABT váltógomb, a német tuning cég pedálszettje és az új szőnyegek. A belső méretét tekintve ugyan azt tudjuk elmondani, amit már az A1-nél is tapasztaltunk: az elöl ülőknek elegendő, de a hátul ülőknek szinte semmi hely nem jut. Az autót természetesen ellátták extrákkal is, mint például a bluetooth-os telefon kihangosító, automata klíma, ülésfűtés, eső és fényszenzor, stb. Az AS1 ára a budapesti ABT szalonban 7.296.280 Forint.

Kategóriák: Tesztek

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

S7 karosszéria összehasonlítás

Megjelent: 2014. június 4.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

Búcsúzhatunk Dél-Koreától?

Megjelent: 2011. szeptember 29.

Audi Q6

Megjelent: 2011. augusztus 18.

Lebukott az új A3

Megjelent: 2012. január 11.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram