Újabb tuning változat készült az A1-esből. Az A1 Quattroban sem kell csalódnunk, az ingolstadtiak megint jó autót raktak össze, feljebb helyezve a lécet a kategóriában.

Bár teljesítményében lényegesen kevesebbet tud a járgány a Clubsporthoz képest, azért az 5,7 szekundumos százas sprint és a 245 km/h-s végsebesség szerintem nem hangzik rosszul. A 2,0 literes közvetlen benzin-befecskendezéses turbós motor 256 lóerejének és 350 Nm-es csúcsnyomatékának köszönhető a remek idő. További érdekessége az autónak az állandó négykerék-hajtás, melyhez hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A stabilitás megőrzésének érdekében a nyomatékelosztás bizonyos kereteken belül változik. Alap helyzetben az első kerekeknek kell az erőtöbblettel birkózni, extrém helyzetekben pedig a hátsó tengelyeknél beépítésre került kuplung a tizedmásodperc töredék része alatt a hátsó kerekehez továbbítja a forgatónyomaték nagyobb részét. A fogyasztási értéket száz kilométer vegyes használat esetén egyébként 8,5 liter köré saccolják.

Jelentős változásokat fedezhetünk fel a külsőt illetően. Talán a legszembetűnőbb ezek közül a módosított lökhárító a fekete hűtőmaszkkal. Természetesen a 18 colos kerekek is elég feltűnő látványt biztosítanak, csak úgy, mint a nagy hátsó szárny, a hátrafelé sötétített ablakok, a kiálló sportos kipufugóvégződések és a hátsó lökös kötény-része. További érdekesség, hogy csak fekete tetővel és gleccserfehér színben rendelhető az autó.

Belül az A1-hez hasonló a műszerfal, az egyhangú fekete színt ezüstös, fémes, alumínium és csiszolt acél díszítő elmekkel igyekeznek tarkítani az ingolstadtiak. A Nappa bőr ülések piros varrása mellett az ülésbe épített fejtámlák, a szabálytalan alakú kormánykerék, a fordulatmérő piros hátlapja teszi igazán sportossá.

Kategóriájában magasbbra teszi a mércét a csöppség, hiszen jóval erősebb motorikusan, mint ellenfelei. A MINI Countryman-nek és a Citroën DS3 Racing-nek össze kell kapniuk magukat, hiszen nagyjából 40 lóerős hátrányból indulnak az A1 Quattro ellen.

Valószínűleg már a kereskedésekbe érkezés előtt el fog kelni mind a 333 darab apróság, mely a jövő év második felében mutatkozik be.

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

A várva-várt csoda!

Megjelent: 2012. április 23.

Itt a tavasz, itt...

Megjelent: 2013. április 15.

Kevesebb baleset történt tavaly...

Megjelent: 2012. február 28.

Az Audi húsz éve...

Megjelent: 2012. június 18.

Audi R8 Spyder Mansory...

Megjelent: 2011. november 24.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram