Erős, üt, jól néz ki, de kényelmetlen a hátul ülőknek. – Ahogy az ABT kényelem és dizájn tesztjeink elején megfogalmaztuk, hogy mit tudunk elmondani néhány szóban az autóról, most is ezzel kezdünk. Több kép a Galériában!

Ebben a cikkben a kényelemmel kezdenék, hogy gyorsan tisztázzam az első, rövid összefoglaló mondatom. Az AS4 a már ismert (gyári) belső paraméterekkel rendelkezik. Én mégis kiemelem azt, hogy kicsi a hely hátul. Pontosabban nem győzöm ezt hangsúlyozni, hiszen az autó hosszát tekintve a lábnak el kéne férnie a második sorban, nem csak a fejnek. Valójában ennek valahol örülnünk kéne, mert ebből sejteti az autó velünk, hogy elöl jól megtömték anyaggal, és egy kisebb vagy nagyobb karambolnál több esélyünk lehet a túlélésre. Kollégám a maga 185 centijével alig tudta a lábait bepréselni a vezető ülés mögé, amit úgy állítottunk be, hogy nekem a vezetésnél elegendő helyem legyen. Magasságunk közel azonos. A középen végighúzódó padlólemez merevítés nagyon felugrik, ha a középső helyre szeretnénk ülni, még ez is nehezíti dolgunkat. Átemelni felette a lábat úgy, hogy az már így is alég fér el, elég kellemetlen. A fejtér elegendő mindenhol. Elöl a műszerfal jobban térdközelben van, mint ahogyan azt új A5-nél tapasztaltuk. Az ülések jól tartnak, de azért érezhető a különbség az egyel nagyobb jelzést viselő testvér kényelme között. Az elöl utazó két ember azonban maximális kényelmet élvez, habár a vezetőnek építette ezt az autót a gyár. Természetesen az extrákat tekintve azért lemaradunk alap esetben az A5-től, bár az ülésfűtés, telefonos kihangosító rendszer, 4 légzsák, 6 fokozatú manuális váltó, elektromos kézifék, stb. első említsére nem hangzik rosszul.

A külsőt nézve nagyon tetszik az autó. A kereskedésbe lépve elsőre talán ez fogott meg a legjobban, az alapmodell és az AS4-es között nagyon nagy a különbség. Meglepődtem. Az erősen krómozott hűtőrács, a lökös kialakítása, a föld felé meredő xenon fényszórók határozott, tekitélyt parancsoló megjelenést adnak. A szélesített sárvédőkön nagyon eltalálták a beömlők méretét és osztottságát az ABT mérnökei. Ugyan ezt mondhatjuk, ha megnézzük a küszöb szettet, a hátsó lököst, a légterelőt és a kipufogórendszert. Mindegyik egytől-egyig viseli a kis “ABT” címkét, persze fémből, bedolgozva szépen. Krómozott, négyes a kipugóvégződés, a diffúzor közöttük éles, hal uszonyhoz hasonlítható. A hátsó lámpák nagyobbnak tűnnek, LEDes belőle a féklámpa és a menetfény is. Kölön tetszett az is, hogy az ABT AS4 feliratokat nagy, króm betűkből rakták össze. A betűtípust eltalálták, sugárzik az autóból az energia. A Continental abroncsok együtt teszik ki a kerekeket az ABT 20-as felnijeivel együtt. Hátul szélesített a nyomtáv.

A csomagtartó ajtaját meglepő módon jól le kell csapni. Talán nagy önsúlya miatt nem igazán akar a kallantyú beakadni, ha nem vagyunk elég erős kezűek. Az ötödik ajtó alatt nagy hely lakozik. Családi nyaralásokat fedeznek a hátsó literek. A pótkeréktartó mélyedés nagy, sok benne a hely. Meg az anyag is, végig kopogtatva a merevítéseket benne, nem panaszkodhatok.

A motorház alatt majdnem egy az egyben az A5-össel találkozhatunk. Néhány apró részletben különböznek csak, no meg a motorban. Benzinesek terén az 1,8-as TFSI a legerősebb optimalizált erőforrás, 210 LE-s, nyomatéka pedig 310 Nm lett. Dízelek terén a legbitangabb 6 hengeres 3 literes TDI 240 lovas változata plusz 42 LE-t kapott, nyomatéka 550 Nm lett. ABT turbófeltöltővel ugyanez a motor 310 pacis, nyomatéka átlépi a 600 Nm-es határt! 1,6 millió forintos állítsért cserébe azért ennyit igazán megérdemlünk. Az optimalizált autó fogyasztása kedvezőbben alakul, mint a sima gyári verdáé, azonban a sportos vezetési stílus miatt ez nem feltétlenül látszódik meg, amikor tankolunk.

Mindent összevetve az AS4 remek autó, ajánljuk a sportos vezetőknek, nem túl nagy helyigénnyel hátul.

Az AS4 ára 10 millió forint körül mozog, ám kevesebb extrával és optikai tuninggal nem kell ennyi pénzt a szalonban hagynunk. További információ az ABT Autószalon oldalán.

Kategóriák: Tesztek

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Audi A6 L

Megjelent: 2011. május 26.

A fehérebb a menő!

Megjelent: 2011. október 10.

Lehet, hogy az X6...

Megjelent: 2011. március 19.

A Mazda felé kacsintgat...

Megjelent: 2011. június 15.

Hirdetési lehetőség

Megjelent: 2011. március 13.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram