Az A-BB csapatából néhány fő ma birtokba vette a nemrég nyílt egyetlen budapesti ABT szalont. A kiállítóteremben nagy szerencsénkre találkozhattunk Magyarország első új A5 Kupéjával. Így az elsők között a mi újságíróink ülhettek bele, magyar vizeken evezve.

2007-ben mutatta be az Audi az A5 ötajtós Sportback változatát, később a kupé és kabrió változat is a közönség szeme elé került. Négy éve fut a széria, voltak már kisebb frissítések, de ideje volt már a nagy faceliftnek is.

 

A külsőt tekintve a legszembetűnőbb változás az új első lökhárító és az új front lámpák. A hatszögletű hűtőrács itt is megtalálható, gyönyörűen krómozva. A LEDes nappali menetfény íve sokak szerint nagyon hasonlít az új A4-esre, de szerintünk el lett találva az új “szemforma”. Kicsit harciasabb az új orr elrendezés, illik is az autóhoz, de nagyon. A sikeres kupé formához az ingolstadti mérnökök nem nyúltak. Megmaradt az első sárvédőtől az autó faráig húzódó szép hullámvonal. A hátsó lámpák is LEDesek, egyedül az index és a tolatófény a kivétel. A keret nélküli üvegek nagyon tetszettek nekünk.

 

Az ülésbe huppanva azért megéreztem, hogy nem akárhova ültem be. Nagyon mélyen van a vezető pozíció, a széles nyomtávhoz nagyon passzol. A biztonságérzet fokozódik a körülölelő elrendezés miatt. A 186 centimmel nem kifejezetten egyszerű a beszállási  manőver, be kell tájolni a célt. A póklábahoz igazítani kell az ülést, bár a műszerfal alsó része nem zavarna így sem. A fejtér belül bőségesen elegendő, a válltér is széles. A hátsókra nem nagyon gondol a kupé kaszni, ott elég kicsi a hely. A kollégám a maga 180 centijével már nem fért el, neki a hátsó rész csak a boltig lenne tűrhető. A gyerek ülés még beférne hátra, de a kis belépő tér miatt nehézkes a becsatolásuk. Természetesen aki kétajtós változatot vesz, az azért teszi, mert nincsen szüksége nagyon a hátsó részre. Ellenkező esetben az A5 Sportback változatát ajánljuk 4 ajtóval és egy szép nagy csomagtartóval. A csomagokat összesen körülbelül 460 liternyi helyre zsúfolhatjuk be. E mellé kapunk még egy síboxot is, így a síelésre vágyóknak is megfelel az autó. Hétköznapi használtra, sőt utazásokra is elég lehet ez a méret. Nem kell erről vitát nyitni, hiszen van, aki egész ruhásszekrénnyel és miegymással megy nyaralni, neki ez biztosan kicsi lenne. Ingolstadtban az ajtókat is megpakolták ám rendesen fémmel, ezek is magabiztos férfias karmozdultra zárulnak.

 

Egyébként a belső teret tekintve nem értek nagy meglepetések, az Audi az kérem szépen Audi. A kormánykerék fogása nagyon finom, ennél a bőr borításnál aligha lehetett volna jobbat választani. Tetszett a kiugró kerek közép, szép formás kreálmány, igazi Audis. A sebesség- és fordulatszámmérő óra erősen be van süllyesztve, vezető pozícióból jól látható, azonban afelől nyugodtak lehetünk, hogy az anyósülésen utazó nem szólhat bele a vezetésünkbe, nem tudja állandóan mondogatni, hogy lassíts, hiszen nem látja abból a szögből a mutatókat. A szellőzőrostélyok szépen meg vannak munkálva. Az anyagminőség csak kicsit javult, hiszen nagyon nem tudna már hova. Mindenhol kellemes tapintású műanyagok, bőr felületek, szövet részek. Még meg is kopogtattam a műanyagokat, ahogy ez ilyenkor szokott lenni. Őszintén szólva vezetés vagy utazás közben senki sem fog kopogtatósdit játszani. Kétség nem fér hozzá, hogy nem találkoztam kopogós részekkel, nagyon igényes az autó belső tere. Extrákat tekintve nem kell üres kézzel távozni a szalonból. A klíma ugyan csak egyzónás, de cserébe ülésfűtéssel és szép hangzású audio rendszerrel ajándékoznak meg minket.

 

Az alapverzióban manuális váltó kapcsolódik a 2 literes TDI motorhoz. 350 Nm-es nyomatékával kell mozgatnia a másfél tonnás testet. A motorteret tekintve feltűnt a hangszigetelő anyagok széleskörű használata, utazás közben nem lehet panasz a motorhangra. Kedves kollégám megemlítette azt is a felhajtott motorház mellett, hogy a hossztartók és az energiaelnyelő zóna többi tagja is magas szilárdságú acélból készült, nem beszélve a vastag ajtókról, az agyon merevített motorháztetőről, melynek érdekessége, hogy az alsó és a felső sík között hagyott tér segíti csökkenteni a gyalogosteszten gázolt bábu fejsérüléseit, míg ütközés esetén megfelelő masszivitással bír. A légzsákok, az ABS és az ESP természetesen széria.

 

Az A5 kupét azoknak ajánljuk, akik elegáns, mégis sportos megjelenésre vágynak, négykarikás kupé színekben. A Kétajtós változat miatt egyébként a fiatal felnőttek körében is elterjedt. Egyes vélemények szerint még a hölgyek szívére is hatással lehet. A kupé induló ára 12 870 000 Forint. Részletes ajánlatkérés igénye esetén kérjük látogasson el az ABT Autószalon weboldalára.

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Rekord évet zárt a...

Megjelent: 2012. január 24.

A 3.0 dízeleket 300...

Megjelent: 2011. május 18.

Újítás az Audi mérnökeitől!

Megjelent: 2011. március 17.

Hybrid Audi A4

Megjelent: 2011. augusztus 22.

Audi Quattro

Megjelent: 2011. július 2.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram