Az Audi tovább erősíti aktivitását az elektromobilitás terén. Az autógyártó választott partnereivel elindítja az eProduction kutatási programot. A projekt célja a meghajtó akkumulátorok összeszereléséhez szükséges kompetenciák összegyűjtése és a gyártáskoncepció kidolgozása az elektromos autók energiatárolóinak sorozatgyártásához. A hároméves projektet a német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium (Bundesministerium für Bildung und Forschung; BMBF) támogatja.

Az eProduction projekttel egy újabb fontos lépéssel jutunk előrébb az elektromobilitás felé vezető úton” – mondja Frank Dreves, az AUDI AG igazgatótanácsának termelés területéért felelős tagja. Ezzel a kutatási projekttel az Audi megszerzi azt a szakértelmet, amely az akkumulátorrendszerek és egyes periferikus alkotóelemeik önálló gyártásához szükséges. „Így lehetőségünk nyílik majd elektromos meghajtású autók nagy sorozatú gyártására – hatékony, biztonságos, robusztus és fenntartható módon” – emeli ki Dreves úr.

Egy meghajtó akkumulátor nagyon bonyolult rendszer. Teljesítménye és élettartama szempontjából a cellák elrendezése legalább akkora szerepet játszik, mint a megfelelő hőmérséklet, amely levegővel vagy hűtőfolyadékkal biztosítható. Az olyan alkatrészek, mint a nagyfeszültségű- vagy a szervizcsatlakozó, az elektronikus vezérlés, az elektromechanikus részegységek, a készülékház, valamint a különböző érzékelők és működtető egységek teszik teljessé az akkumulátorrendszert.

Az Audi az eProduction kutatási projekt keretében kiépíti a szükséges folyamat- és automatizációs infrastruktúrát – a cél egy piacképes gyártáskoncepció a tisztán elektromos meghajtású (Battery Electric Vehicle; BEV) autók nagyfeszültségű energiatárolói számára. A tervezett folyamatlánc a felhasznált anyagoknál kezdődik, megvizsgálja a könnyűszerkezetes építésmódot és az értékteremtés mértékét, új érintkezési és csatlakozási technikákat is tartalmaz és a sorozatgyártáshoz megfelelő vizsgálati módszerekkel végződik.

Az Audi két vállalatot nyert meg kutatási partnernek – a Dassault Systèmes szoftverszakértőit és a Fees Verzahnungstechnik gyártási specialistáit. Ráadásul hét felsőoktatási intézmény és intézet is részt vesz a programban: a Drezdai Műszaki Egyetem (Technische Universität Dresden), a Chemnitzi Műszaki Egyetem (TU Chemnitz), a Müncheni Műszaki Egyetem (TU München), az erlangeni Friedrich-Alexander Egyetem, a kölni Rajnai Szakfőiskola (Rheinische Fachhochschule Köln), az RWTH Aachen és a Fraunhofer Intézet brémai Gyártástechnológiai és Alkalmazott Anyagkutató részlege.

A kutatási projekt egyik súlypontja az alkalmazottak biztonsága a nagyfeszültségű anyagok gyártása során. Számos szempontot kell figyelembe venni – a munkavállalók képzésétől a munka egyes fázisainak automatizálásán át egészen a virtuális ellenőrzésig, amely a későbbi gyártási folyamat lépéseinek számítógépes szimulációját és elemzését teszi lehetővé – ergonómiai szempontból is. A kutatás másik súlypontja, hogy miként szükséges a jelenlegi normák és szabványok, például a védőruházat továbbfejlesztése az elektromos részegységek gyártásához.

A partnerek által közösen kidolgozandó know-how egész Németország számára innovációs lökést jelenthet. Hozzájárul majd a német szövetségi kormány céljához, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó legyen az utakon. Ezenkívül jelentős potenciállal bír: közép- és hosszú távon németországi munkahelyeket biztosíthat.

Prof. Dr. Wolf-Dieter Lukas minisztériumi igazgató kihangsúlyozta a projekt hozzájárulását Németország versenyképességének biztosításához: „Az automobilizmus egyre növekvő villamosítása jelentősen kihat a gyártási folyamatokra is. Ez különösen igaz az akkumulátorgyártásra, amely nagy részt képvisel az értékteremtési láncban.” Lukas úr különösen üdvözölte, hogy az eProduction projekt keretében az AUDI AG vezetésével egy ütőképes konzorcium jött létre, amely nemcsak a gyártás tekintetében szeretne úttörővé válni, hanem a szükséges szakemberek megfelelő képzése terén is. „Ezt a hozzáállást a BMBF örömmel támogatja”- mondta Lukas úr.

A német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium „Schlüsseltechnologien für die Elektromobilität (STROM)” (Kulcsfontosságú technológiák az elektromobilitásért) kiadványában megjelent szándéknyilatkozat szerint a minisztérium az IKT 2020 csúcstechnológiai-stratégia keretében összesen 11,3 millió euróval támogatja a projektet.

Forrás: audi.hu

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Az Audi Hungária szépen...

Megjelent: 2011. augusztus 2.

Könyvajánló

Megjelent: 2011. november 28.

Az Audi a 45....

Megjelent: 2013. július 24.

Újítás az Audi mérnökeitől!

Megjelent: 2011. március 17.

Áremelés a kutakon

Megjelent: 2013. december 9.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram