Az Audi volt mindig is az a márka, ahol a vásárlókat nem csak a kiváló minőségű anyaghasználattal, kényelemmel próbálták a szalonjaikba csalogatni, hanem az egyedülálló műszaki fejlesztések során megálmodott kényelmi és műszaki csodákkal is. Az esetek többségében ezért választják többen az Audit, mint a másik két vetélytársat.

A Wv Concern hét elképzeléssel, újítással rukkol elő a közönségnek, azzal a céllal, hogy felmérje, melyiket találják arra érdemesnek a vásárlók, hogy bekerüljenek a sorozatgyártásba. A másik szintén fontos cél pedig az, hogy jelezze a többi vetélytárs felé, hogy ők még mindig a műszaki újítások atyja. A megoldások között találunk teljesen egyedi fejlesztést, de vannak olyanok is, amelyeket már más területeken régebb óta használnak, de az autóiparba még nem fektettek rá nagyobb hangsúlyt.

Nagyon hasznos, de a megvalósításhoz az Audi kevés. Még ha a WV Concern méreteiben gondolkodunk, akkor is egy komoly és annál komplikáltabb infrastruktúrát igényel a Garage Parking Pilot rendszer, mellyel megszabadulhatnának a sofőrök a parkolóhely-keresés nyűgjétől. Az elképzelés azon az elven alapul, hogy az autós a parkolóterületre (parkolóház, mélygarázs) való belépés előtt már értesülne arról, hogy merre találja a szabad helyeket. Az adatkapcsolat az autó és a garázs közt WiFi-vel lenne megoldható. Ezzel akár több tíz percet is megspórolhatnának az autósok, de a rendszer csak akkor tudna optimálisan működni, ha az autók és a garázsok többségét is hasonlóan fel lennének készítve a rendszer működésére.

Az előző ötlet az egyetlen olyan, melynél a megoldást nehezen tudjuk elképzelni, a többinél nincs ilyen probléma, ezek inkább az autó funkcionalitásán javítanának. Az egyik leglátványosabb elképzelés az OLED kijelzők használata az autó különböző részein, egyrészt díszítési céllal, másrészt – és ez a fontosabb – akár a szokásos jelzőfények helyett. Fékezéskor a már megszokott piros fény helyett lángnyelvekkel jelezné az autó a mögötte haladó forgalomnak a lassítási szándékát, de a felhasználás lehetőségei szinte végtelenek. Ráadásul a technológia már adott, hiszen már évek óta használnak OLED kijelzőket a különféle elektronikai eszközökben. Hasonló átvétel a mobiltelefonok és tabletek világából a multitouch, vagyis több érintéses érintőképernyők alkalmazása, amelyeken többujjas tapizással számos utasítás egyszerűen adható ki a fedélzeti elektronikának.

Az anyagtudományban is igyekszik előrébb lépni az Audi. Az egyik, még kísérleti fázisban levő kutatás célja olyan hibrid alkatrészek elkészítése, amelyekben a szénszál-erősítésű műanyagok, a könnyűfémek és az acél egyszerre van jelen, így mindegyik anyag előnyös tulajdonságait ki lehet használni. Emellett az Audi egy ideje már kísérletezik az üvegszálas tekercsrugókkal, amelyek a hagyományos acélrugóknál mintegy 40%-kal könnyebbek lehetnek. Nem is gondolnánk, hogy ez mekkora előnyt hordoz, de a rugózatlan tömeg csökkentésével jelentősen növelhető az autók stabilitása és kényelme, anélkül, hogy ez bármi hátránnyal járna. Az üvegszálas rugókat az R8 sportkocsi elektromos hajtású, e-Tron jelzésű, sorozatgyártású változatában bevetik – ha igaz, a típus már az idén elérhető lesz, igaz, várhatóan horribilis áron.

Szintén a menetkényelem és a stabilitás fokozását szolgálja az előrelátó futómű. Ez a rendszer egy sztereó kamerarendszerrel építi fel az autó előtti útburkolat-szakasz háromdimenziós képét, és ennek megfelelően állítja a futómű paramétereit másodpercenként akár több százszor. Így az elméleti minimumra szorítható az útegyenetlenségeknek a karosszéria mozgására gyakorolt hatása.

Az Audi által felvázolt ötletek különböző tempóban ugyan, de előbb-utóbb eljuthatnak a szériamodellekig – van rá esély, hogy tizenöt-húsz év múlva a nagyobb részük már természetes módon lehet része egy-egy új modellnek. A cég azonban általánosabb tervezési elveket is megfogalmazott, amelyek akár jóval rövidebb távon is éreztethetik hatásukat. Ilyen az Audi azon törekvése, hogy minimalizálják az általuk gyártott autók tömegét, így téve azokat egyre hatékonyabbá. Mindehhez persze hozzá kell számolni, hogy az Audinál nyilván legalább ennyire fontos szempont a költségek ésszerű határokon belül tartása, azaz aligha állnak át a kisebb modelleknél az alumínium karosszéria használatára, pedig a technológia évtizedek óta rendelkezésre áll.

Az irány azonban egyértelműen kedvező: hatékonyabb, célszerűbb és emberközelibb autók jelenhetnek meg a jövőben, márpedig ez hosszabb távon mindenkinek hasznos lehet, beleértve a konkurenciát is, amely a verseny nyomása alatt ugyanúgy igyekszik vonzó újításokkal megjelenni, mint az Audi.

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

A fehér szín a...

Megjelent: 2011. március 2.

Audi S6 teszt

Megjelent: 2011. május 25.

Búcsúzhatunk Dél-Koreától?

Megjelent: 2011. szeptember 29.

Jön a 2.1-es honlapverzió!

Megjelent: 2011. április 14.

Nemzetközi Audi Sport Quattro...

Megjelent: 2011. szeptember 18.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram