Ahogy már a címből is kiderül, egy olyan autóról van szó, ami mellett nem lehet elmenni anélkül, hogy rá ne vetnénk tekintetünk. Ezzel nem csak mi voltunk így, egy biciklivel közlekedő fotós is csodájára járt a tűzpiros veteránnak.A teszt eleje csak az álmélkodásról szólt, nem a munkáról. Nem csoda, mert az autót meglátva lezsibbadtunk. Persze az is benne volt, hogy egyszerre érkeztünk az egy órára veterán autó múzeummá vált Északi vasúti összekötő híd alá, így pihenésre semmi időnk nem maradt.

Első ránézésre életre keltek bennem újra azok a vágyak, melyek tíz évvel ezelőtt Németországban: „Nekem is kell egy ilyen!” Az autó külsejét tekintve letagadhatná a maga 36 évét. A fényezés nagyon rendben van, és a krómozáson is csak közelről látszanak a német udvarban töltött évek. Az autó formája a kor divatjának megfelelő, de mégis egyedi. Az Audi kihozta a körlámpákkal azt, amit a vetélytársak nem tudtak ebből a formából . A hűtőmaszk a B1-esekével szinte teljesen megegyezik. Az alatta húzódó krómozott ütközőnél viszont már vannak eltérések. Ezen az látszik, hogy arra van, amire kitalálták: a közepén végighúzódó gumi csík a kisebb koccanásoknál megvédheti az egyébként sérülékeny króm részt. Az ütköző ezen kívül más célt is ellát, ide kerültek az irányjelzők és szintén ide került az embléma tükörképe. Az autó eleje csak a motorháztető közepén végighúzódó törés miatt lesz morcos.

Oldalról nézve is gyönyörű a járgány. A Coupe elnevezésre méltóvá a gyorsan lefelé ívelt farrész teszi. Oldalról nézve is tökéletesek az arányok. A látványt megdobja még a szokatlan irányban ívelt hátsó ablak vonala és a mellette helyet foglaló szellőző rostélyok. A mai autóknál megszokott köpeny hiányzik, de ezt pótolva egy krómcsík fut végig alul. A tükör szinte észrevehetetlen, csak a krómozás segít észrevenni őket. A felnik is annyira illenek az autó összképéhez, bár önmagukban elég unalmasnak hatnak.

Hátulról nézve is izgalmas a 100 S Coupe. Itt elsőnek a kicsi hátsó ablak tűnt fel. Kicsit gondolkoztam miért lett ez ilyen picurka, aztán gyorsan rá kellett jönnöm, hogy a forma miatt. A csomagtartó nyílása fel sem tűnik, olyan mintha csak egy külön álló lemez lenne. Igaz, hogy ezt felnyitva egy mély csomagtartót találunk, aminek az alján ott a tank, de bepakolni csak nehezen tudunk a szűk nyílás miatt. Ránézésre közel 400 liter lehet a megtölthető rész. A lámpákat már a csomagtartóajtó alatt találjuk. Ezek nem nyúlnak túl a farrészről az oldalrész felé. A lámpa külső íveit követi a karosszéria, ami így egy keretet alkot a két lámpa és a rendszámtáblakeret köré. A hátsó részen szintén megtaláljuk a hasznos ütközőt, de itt már hiányzik belőle az index.

A motorháztetőt felnyitva egy 112 lőerős benzines erőforrást találtunk. Ehhez egy négyfokozatú kézi váltó csatlakozik. A vákuum csövek még hiányoztak a gépből, de már megvannak, csak a beszerelést várják. Bepillantáskor rögtön szemet fogott a még régi-típusú kör alakú légszűrő. Eszembe is jutott a régi hőn szeretett Sierra-m. Azt szedtem ki elsőként, ha valamit szerelni kellett, azért, hogy jobban átlássam a dolgokat. A motor egyébként végzi a dolgát, rendesen húz, habár egy kicsit nehezen indul. Ennek is megvan az oka: a vákuum csövek hiánya. A rugózása jó az autónak, oldtimerhez illő. A fékekre sincs panasz, újak és végzik rendesen a dolgukat.

Az autóba huppanva egy picit alább hagy a lelkesedés bennem: szakadt az ülés, az ajtókárpit sem a legszebb és még nincs minden bekötve a műszer falon. A letörtségem gyorsan elillant, amikor megtudtuk, hogy már megvannak az új ülések is, de még azok sincsenek beszerelve. Az ülések kényelmesek, tartásuk foteléhoz hasonló. A kolléga a maga 195 centijével kényelmesnek találta a hátsó ülés sort is, ahova csak a lehajtott üléseken át lehet bemászni. Egyébként a belső is tetszetős látvány. A kormány és a műszeregység illik egymáshoz. A műszerfal jobb végében a mai Audikhoz hasonlóan egy feliratot látunk. A középkonzolon találjuk az eredeti Grundig rádiót, alatta egy kapcsolósort, majd két órát. Illetve csak egyet, ami az időt mutatja, a másikon pedig a váltó kapcsolási rajzát látjuk. Ezek közt középen van a már akkor is széria szivargyújtó. A középkonzol felett a műszerfalon végigfutó fa mintázaton találjuk az elakadásjelzőnek és a reflektornak a billenő-kapcsolóit. Még ezen a részen maradva: ezek mellett található a légkeringetés három tolókapcsolója.

Kollégámmal elbeszélgettünk a tulajjal arról, hogy mi minden munka volt a kocsival. Megtudtuk, hogy nem egy leányálom egy ilyen autót felújítani. Kétszer kellett lakatoshoz vinni, ugyanazzal a problémával, de még így is maradt olyan rész, ami nem tökéletes. Ezen kívül az eredeti alkatrészeket is nehéz beszerezni. Mikor rákérdeztem, van-e benne utálat az autó iránt a sok idő és munka miatt, a válasz az volt: „Van, tényleg sokba került, volt olyan is, hogy el akartam adni.” Az eladásra még nem került sor, de a használtautón már fennt van a hirdetés. (katt ide!) A felújítás több mint 3,5 millióba került eddig, és még nincs vége. Ehhez mérten az autót most a feléért hirdetik és ha valaki megveszi, annak már nincs messze a cél a tökéletes autóhoz.

A tulajdonosnak (Orbán Lórántnak) még egyszer köszönjük, hogy elhozta megmutatni autóját, ezen kívül sok erőt kívánunk a további munkálatokhoz!

A teljes galéria itt tekintkhető meg!

Kategóriák: Hírek, Modern antik

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

S8 – Vajon milyen...

Megjelent: 2011. február 27.

Audi S6 felszereltség

Megjelent: 2011. május 29.

Jön az új Audi...

Megjelent: 2013. augusztus 22.

Audi R8 Spyder Mansory...

Megjelent: 2011. november 24.

A4 özön

Megjelent: 2011. április 16.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram