Az előző cikkünkben a B1-es modell múltjával foglalkoztunk, most ez folytatjuk a B2-esével.

Ez az autó – a neve is utal rá – már a több modellnél is alkalmazott B2-es platformra épült. Többek közt a Quattro is erre a platformra épült. A B2-eseknél is megmaradt a motor hosszanti tájolása. Érdekességként írom, hogy a B1 és a B2 is közös alap volt, hiszen a VW ezekre építette a Passat-ot.

Ezt a szériát egészen 78-tól 86-ig gyártották. Észak-Amerikába 1979-ben került a piacra. Európában maradt a modelljelölés (80), de Amerikában Audi 4000-ként vált ismerté. Az autót a híres Giorgetto Giugiaro tervezte. A 80-as évekig csak négyajtós változatban volt elérhető, de később a kétajtós gyártását is megkezdték. Avant változatban nem vásárolható  sem a hazai, sem a tengerentúli piacon, a kombi szerepet a VW Passat töltötte be. Az 1984-es ráncfelvarrás után dobták piacra az Audi 90-et, mely a 80-as nagyobb motorral kapható változata volt. Ez már egy sokkal variálhatóbb autó lett, mint a 80. A 90-hez is választható volt a 70 lovas négyhengeres 1,6-os turbódízel. A kilencven motor palettáján még két öthengeres, benzines motor szerepelt, az egyik egy 115 LE-s 2,0-es, a másik egy 2,2-es, aminek 136 ló volt a névleges teljesítménye. Ez utóbbit később módosították.

Az Audi 80 az ausztrál piacra 1981 októberében érkezett, Audi 5+5 néven. Az 5+5-öt ausztrál specialistának hirdették a kis kontinensen, mert az ottani szaksajtó kérésére a négyhengeres helyett öthengeres motorokkal árulták. Az öthengerest a nagyobb Audi 100-ból „vették”.

A 80 B2-nek is lett Sport változata, melyet 1983-ban mutattak be az Egyesült Királyságban. Ennek terveit a GTE alapjaira építették. Lévén, hogy az Audi 80 Sportról beszélünk, nem maradhattak ki a belső és külső változtatások. Az autó spoilereket  kapott előre, hátulra és az utastérbe Recaro ülések kerültek.

1984-ben aztán átesett egy ráncfelvarráson, így a 85-ös modellévet már az új formájában kezdte. A frissítés során új belsőt, az Audi (Typ 44) 100-asra hasonló hátsó lámpákat és új lökhárítókat kapott. Európában a modellfrissítést követően volt az első alkalom, hogy az emissziós értékeket ellenőrizték és javították.

Az Audi 80 B2 világszerte igen sikeres volt. Ezt annak köszönheti, hogy az Audi ekkor hatalmas népszerűségnek örvendett hála a Quattro-nak és az eredményes versenyeknek.

Kategóriák: Hírek, Modern antik

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

RS modellek 2012-ben

Megjelent: 2011. október 2.

Ajándék könyv!

Megjelent: 2011. augusztus 2.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2013. február 4.

Kép információk

Megjelent: 2011. augusztus 1.

Az A4 is frissül

Megjelent: 2011. július 18.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram