Ha a sorozatot egy toplistával kezdtük volna, akkor bizonyára Franciaország az élén lenne. Az utak ugyanis magasan kiemelkednek színvonalukat tekintve az európai úthálózatból. Még a kisebb utak is szinte tökéletesek. A kátyú fogalmát nincs szükségük megtanulni, hacsak nem látogatnak el hozzánk. A jó utakon azonban a jó haladhatóság, illetve balesetmentesség megtartása érdekében rengeteg rendőr dolgozik. A francia rendőrök hihetetlenül jól képzettek, mind vezetés technika, mind gyakorlati szempontból is. A tudáshoz persze a magas technika is párosul, melyre az állam nem sajnál költeni. Általában szakaszokra bontva dolgoznak, minek következtében a terepet kiválóan ismerik. Nézzük még részletesebben.

Autópályák: itt két módszerrel mérnek általában. Az egyik, a nálunk is ismert fix kamerás rendszer, melyből rengeteg van és ezeket általában a sövényben el is dugják. A külföldi országokba még nem küldenek csekket, de érdemes figyelni, mert lehet, hogy a mi esetünkben változtatnak ezen a francia hatóságok. A másik módszer: a kapunál történő megállítások. Ez a legjellemzőbb, főleg délen. Az ellenőrzés menete teljesen eltér más országokétól. Egy rendőr áll a kapu előtt, akár egy kilométerre is, egy lézeres sebességmérővel. Ha gyorsan hajtottunk, akkor a kapuhoz érve egy rendőr sétál mellénk, aki tájékoztat a jogainkról, majd helyszíni bírságot szab ki.

A kisebb rendű utakon, illetve környékükön előfordulhat az autóval vagy akár motorral kitelepülő rendőr. Persze ezek mérnek is. Főútvonalakon erős a motoros jelenlét. Az Alpokban pont úgy fogunk találkozni motoros rendőrökkel, mint Provance-ban. Párban dolgoznak. Fel vannak szerelve mobil sebességmérővel, ami az érkező járműre mutatva egy számmal jelöli a sebességet, mint a régi szép időkben. Gyakran az úttól távol állnak, fent, egy másik út kereszteződésében, és onnan figyelik a gyorshajtókat. De gyakoriak az útzárak is, akár kisebb mellékutakon. Találkoztam az elmúlt években kétszer is ugyanazon a helyen egy rendőrrel, aki a kereszteződés közepén állt egy fegyverrel a kezében, miközben a kolléganője igazoltatott.

Alapjában véve kedvesek és segítőkészek, ha bármilyen kérdéssel fordulsz hozzájuk, de a gyorshajtást konzekvensen büntetik. Azért senki ne ijedjen meg ettől az országtól sem. Kilométer/megállítás és büntetés terén még mindig az egyik legjobb helyen állnak. A hatékony rendőrség lényege nem az, hogy az apró túlkapásokat rendkívüli szigorral büntesse, hanem hogy kiszűrje a valóban nagymértékű túllépéseket. Mindenki nyugodtan motorozzon, és élvezze a gallok útjait, de érdemes arányokban nem túlzottan átlépni az útszakasz sebességkorlátait. Büntetéseik egyébkent magasak, mint minden fejlett európai országban, de nem magasabbak, mint nálunk.

Kategóriák: Magazin

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Az Audi R8 GT...

Megjelent: 2011. november 30.

Audi A1 MTM tuning

Megjelent: 2011. július 21.

Újabb 70 fejlesztőmérnök kell...

Megjelent: 2011. december 6.

Csökken a regisztrációs adó

Megjelent: 2011. november 14.

Könyvajánló

Megjelent: 2011. november 28.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram