Végre a hosszú tél és hideg után megérkezett a megújulás reményében a tavasz. A tél megviseli autónkat, így érdemes ilyenkor átvizsgálni és karbantartani járműveinket. Higgyék el, az autó meghálálja!

Autómosás

A tavaszi karbantartást futásteljesítménytől függetlenül érdemes végrehajtani, hiszen nem nagy szerelésekről vagy javításokról van szó, inkább csak ápolásról. A tél után érdemes autónkat alapos mosásnak alávetni. A sózott utak miatt autónk alvázán sós lerakódások képződnek, amik könnyen rozsdásodáshoz vezetnek. A legtöbb só a kerékjáratokban tapad meg, ezeket érdemes nagynyomáson üzemelő mosókkal kimosni. Az alvázmosást követően érdemes a kocsi alánézni, mert a téli nyüstölés során az alvázvédelem sérülhetett. Időben felfedezett sérüléseket lehet javítani, így az idő előtti korrózió elkerülhető. Az utastérben is akad tennivaló: a folyamatos fűtéshasználat miatt a befújt meleg levegő szennyezőanyagokat is felhord az üvegre. Ezek opálos réteget alkotnak, melyek a fényt megtörik és rontják a kilátást. Fontos, hogy az ablakok belső felületét erre a célra gyártott üvegtisztítóval, vagy ecetes vízzel végezzük, hiszen az egyéb tisztítószerek is megtörhetik a fényt.

A hideg, a korai sötétedés és a gyakori csapaték nagyobb megterhelésnek teszi ki az akkumulátort. Hidegben csökken az akkufeszültség, vezetés közben pedig a szokásosnál jóval több fogyasztót használunk: ablaktörlő, hátsó ablakfűtés, ülésfűtés, fűtőventillátor, világítás. Előfordulhat, – főleg városi használat során – hogy még jól működő elektromos rendszer mellett is tartósan alultöltött marad az akku. Ilyenkor jelentkezhet, hogy reggel az autó nehezen indul. Az akkumulátor élettartalmát megnövelheti, ha a tél után teljesen feltöltjük.

Érdemes ellenőrizni az ablaktörlőlapátokat is, hiszen ezek a sok jégkaparás után szakadhattak, illetve előfordul az is, hogy csíkosan törölnek. A mellett, hogy a csíkos ablak idegesítő, veszélyes is, hiszen holtterek jönnek létre a szennyeződések miatt. Ha a gumi nem sérült, de mégsem töröl tökéletesen, a lapát rugóit érdemes tisztítani, majd beolajozni.

A tél végeztével a téli gumiabroncsoknak is menniük kell. A csere után zaj és fogyasztáscsökkenés tapasztalható. A leszedett gumikat érdemes ellenőrizni, mert sok mindent elárulhatnak. Például a futómű helytelen beállítását is. Érdemes megnézetni, mert a sok kátyú kikezdhette.

Végül a motortérben ellenőrizzük a folyadékok szintjét. Amennyiben valamelyik tartály apadt, töltsünk utána. Az ablakmosó tartályát is töltsük fel a téli helyett nyári folyadékkal, így nem terheljük feleslegesen a környezetet!

Te már végeztél az autóápolással? Esetleg valamit kihagytunk? – Szólj hozzá cikkünkhöz! 🙂

Kategóriák: Magazin

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Kép információk

Megjelent: 2011. augusztus 1.

Húszmillió Audi motor Győrben

Megjelent: 2011. április 8.

Az Audi csodafegyvere

Megjelent: 2011. szeptember 13.

Audi RS5 Cabrio

Megjelent: 2011. október 13.

Nem vált nevet a...

Megjelent: 2012. július 18.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram