Magyarországon még nem hódít, mégis sokan követik figyelemmel a DTM technikai versenyeit. Mivel a hazai forrás is kevés, úgy gondoltam, bemutatom a DTM-re készült Audikat.

Audi-RS5-DTM

Az Audi RS5 DTM gyári fejlesztés, melyet az Audi Sport koordinált. Mivel az Audi Sport fejlesztése az autó, projekt nevet is kapott a gép, ez pedig nem más, mint az R17. Az új fejlesztéseknek köszönhetően az autó megfelel a DTM 2012-től életbelépett szabályainak, ami 2014-től a japán Super GT Bajnokságon is érvényes lesz. Az Audinál mindig feltételekhez szabják a beruházásokat, ez a DTM esetében sem történt másképp. Három feltételt szabtak: a lehető legbiztonságosabbak legyenek a járművek, költségcsökkentés 40%-al, látványos megjelenés. Ezeket rendre teljesítették a tervezők.

RS5 DTM 2013

Az Audi RS 5 DTM szélesebb és laposabb, mint az A4 DTM, amellyel 2004 és 2011 között az Audi öt címet nyert. A ház alatt full carbon test van. A szénszálas önhordó és acél ketrec elülső, hátsó és oldalsó ütközés elemek kombinációja megteremti a túraautó versenyeken is lehető legnagyobb biztonságot a pilóták számára. Ezen felül az alván puszta súlya 160kg. A DTM versenyein részt vevő Audikat V8-as motorral szerelik, melynek teljesítménye 460 lóerő (340 kW). A motorhoz hatfokozatú pneumatikus váltó kapcsolódik. A DTM szabályai alapján a kijelölt távot, tankolás nélkül kell teljesíteni, ezért az Audi RS 5 DTM-be egy 120 literes tank került. A tank természetesen a legjobb biztonsági megoldásokkal szerelt.

RS5 DTM 2013

Az aerodinamika terén korlátozottak a lehetőségek. Az A4 DTM-ből ismert testen belüli levegőáramoltatás és az összetett hátsó szárny már nem megengedett. A változások miatt a mostani autók már jobban hasonlítanak a gyártási modellekre, mint elődjeik.

A 2012-es szezon végén a mérnökök a tapasztalatok alapján javítottak az autón. Optimalizálták az elemek illeszkedését és az átmeneti területeket, melyek rontják a légellenállási tényezőt.

RS 5 DTM 2012

Műszaki adatok:

Aerodinamika: Hátsó szárny: mono-szárny, dőlése állítható 0-tól 20 °-ig. Speciális befúvó, elöl és hátul. Padló alatti 30 mm-es nagy csúszás blokk.

Alap tömege: 1110 kg

Fékek: Hidraulikus kétkörös fékrendszer, könnyűfém féknyergek, szellőző szénszálas féktárcsák elöl és hátul, fékerő-elosztó

Futómű: Közvetlenül csatlakozású

Hengerűrtartalom: Max. 4000 cc

Hajtáslánc: Hátsókerék-hajtás, 4 szénszálas lemez kuplung, 6 sebességes szekvenciális sportváltó, állítható lamellás önzáró differenciálmű, állandó sebességű tengelyek

Motor: V8 szívó motor, 90 fokos henger elrendezés, hengerenként négy szeleppel

Motorvezérlő: Bosch MS 5.1

Üzemanyagtank kapacitás: 118 liter

Hosszúság / szélesség / magasság: Hossz: 4,650 mm (szárny nélkül) Szélesség: 1950 mm Magasság: 1150 mm

Kormányzás: Szervó rásegítésű fogasléces kormánymű

Felfüggesztés: Független felfüggesztés elöl és hátul, állítható gáznyomású lengéscsillapítók

Nyomaték: Kb. 500 Nm

Tengelytáv: 2750 mm

Kerekek / gumiabroncsok: Hankook “Ventus”, elöl: 300/680 – 18, hátul: 320/710 – 18, kovácsolt alumínium kerekek, elöl: 12 x 18 hüvelyk, hátul: 13 x 18 hüvelyk

Kategóriák: Audi Sport, Magazin

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Az A4 is frissül

Megjelent: 2011. július 18.

Audi Q3 RS

Megjelent: 2011. július 6.

Nem csak az Audié...

Megjelent: 2011. július 8.

Miből áll a benzinár

Megjelent: 2013. április 11.

Márciusi gyorshajtási “rekorderek”

Megjelent: 2012. április 4.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram