Az Audi gőzerővel készül az idei wörthi-tavi GTI Találkozóra, melyet idén május 28-tól 31-ig tartanak Reifnitzben. Az idei meglepetés egy különlegesen erre az eseményre tervezett tanulmányautó, mely teljes mértékben a Győrben gyártott A3 szedánra épül. A megépített gépnek egyértelmű üzenete is van: gyári alkatrészekből is lehet vadállatot építeni 525 lóból álló ménessel és 3,6 másodperces 100-as sprinttel. Nézzük, mit tud az A3 clubsport quattro conceptre kersztelt ragadozó!

Audi A3 clubsport quattro concept

Érdekes, az Audi logó nem a singleframere került, hanem a gépháztetőre.

Az A3 clubsport quattro concept teljes egészében a 300 lovas S3 Sedan modellen alapul, de a 2 literes TFSI motor helyett az RS Q3-ban is megtalálható 2,5 literes öthengeres TFSI egység hajtja, melyet 525 lóerősre húztak fel. A maximális nyomaték 600 Nm, amely a 2300-6000-es fordulatszám-tartományban végig kihasználható. A tanulmányautó irgalmatlanul gyors, 3,6 másodperc elteltével már százzal repeszt, a vége pedig 310 km/óránál van. A tökéletes specifikáció részét képzi a hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltó, amelybe rajtelektronikát is építettek.

A sajtófotókon is jól látszik, hogy igen vadra sikerült az A3 clubsport. Ehhez a kinézethez segítik a szögletes formák és a motorsportos műanyag elemek, lökhárítók. Az autó 21 hüvelykes felniket kapott és ehhez 275/25 méretű gumiabroncsokat. A Magnetic kék fényezéssel pedig sikerült elérni a szemet gyönyörködtető dizájnt. Érdekesség, hogy az autóba a szuper-sportkocsikból már jól ismert airbrake-et is szereltek. Az airbrake, azaz légfék működési elve az, hogy erőteljes lassításkor a hátsó szárny közepe függőleges pozícióba emelkedik ki, jelentősen mérsékelve a fékutat.

Szépek a 21 colos ötküllős felnik...

Szépek a 21 colos ötküllős felnik…

A kabinban integrált fejtámlás sportülések, a drive select menetválasztó kapcsoló és a kormányra került start gomb, valamint a fekete hátterű műszerek fogadják a beülőket. A pilóta számára piros LED jelzi, ha elérte a 6900-as leszabályozási határt, ezzel jelezve, hogy itt a váltás ideje.

Audi A3 clubsport quattro concept

Kormányon a motorindító gomb…

Aki álmodozásokba merült, s elhatározta, hogy neki kell egy ilyen, azzal szomorúan tudatjuk, hogy a  Wörtherseetreffenre készülő autók eddig még soha nem kerültek gyártásba. Igaz, nem is ez a céljuk ezeknek az autóknak, hanem annak a bemutatása, hogy meddig lehet elmenni a Volkswagen csoport szabvány-alkatrészeinek felhasználásával. Ám a gyári kreációk a legtöbbször még így is háttérbe szorulnak a találkozó legdrasztikusabb autó-átalakításai mögött.

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Audi Quattro – mindörökké

Megjelent: 2011. november 21.

Ellopta a nyitott Audit...

Megjelent: 2012. február 29.

Húszmillió Audi motor Győrben

Megjelent: 2011. április 8.

TT R8 “ruhában”

Megjelent: 2011. május 18.

Másodszor bukott le a...

Megjelent: 2012. szeptember 19.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram