Június 1-jén tartja főpróbáját az Audi R18 e-tron quattro új generációja. Hagyományosan ez a hivatalos tesztnap az egyetlen lehetőség a csapatok számára, hogy a pályán tegyék próbára versenyautóikat a 24 órás Le Mans-i verseny és az azt megelőző rendezvények előtt.
Audi R18 e-tron quattro bereit fuer offiziellen Testtag in Le MansA sarthe-i 13,629 kilométer hosszú pálya már önmagában egy legenda: a „Circuit des 24 Heures” több hosszú szakasza közutakon vezet, amelyeket csak a tesztnapra és a verseny hetére zárnak le a forgalom elől. „Éppen ezért fontos, hogy ezt az értékes időt átgondoltan, hatékonyan és jól felkészülten tudjuk kihasználni” – nyilatkozta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Június elsején nyolc órát tesztelhetünk a pályán, ami egy átfogó program lebonyolítására ad lehetőséget. Az új szabályok azt jelentik számunkra, hogy ebben az évben az eddigieknél is több tényezőt kell figyelembe vennünk. A korábban már ismert beállítási munkákon felül ennek a tesztnek elsősorban az a célja, hogy a pályán most először elérjük a meghatározott fogyasztási adatokat”.

Az Audi Sport által összeállított tesztprogramon Lucas di Grassi (Brazília) / Loïc Duval (Franciaország) /Tom Kristensen (Dánia), Marcel Fässler (Svájc)/AndréLotterer (Németország) /Benoît Tréluyer (Franciaország) illetve Filipe Albuquerque (Portugália) /Marco Bonanomi (Olaszország) vesz részt három versenyautóval. A futómű kinematikájától a hibrid rendszerig, a motortól az aerodinamikán és a különböző elektronikus szabályozókon keresztül a gumiabroncsokig minden szerepel a programban: a tesztfeladatok fel lesznek osztva a három R18 e-tron quattro között, így a teszt végén létrejöhet egy, az egész csapat számára hasznos és megbízható adatbázis.

Ebben az évben a pilóták és a versenymérnökök egy különleges feladattal is meg kell küzdjenek: Le Mans-ban körönként minden R18 e-tron quattro csupán 138,7 Megajoule energiát használhat fel, ami 3,95 Liter dízel üzemanyagnak felel meg. A szabály betartását felügyelő rendezők valós idejű információt kapnak a fogyasztási értékekről, így ellenőrizhetik, hogy minden LMP1 kategóriájú versenyautó betartja ezt a passzust.

„Már a teszteken és a FIA World Endurance (WEC) első két futamán Silverstone-ban és Spa-ban is tapasztaltuk, hogy az új szabályokhoz való alkalmazkodás egy hosszú tanulási folyamattal jár együtt.” – mondta Chris Reinke, az LMP terület vezetője az Audi Sportnál. „Most ismerkedünk az új szabályok alkalmazásával és az új generációs autóval, mindezt a 24 órás versenyre készülve a Le Mans-i pálya biztosította tesztkörülmények között.”

A tesztnap után két héttel megrendezésre kerülő világhírű 24 órás versenyen az Audi eddig 12 győzelemmel büszkélkedhet és idén 16. alkalommal áll rajthoz.

forras: audi.hu

Kategóriák: Audi Sport, Hírek

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

Félezer új traffipax tavasztól

Megjelent: 2013. július 21.

Világító útburkolat a jövő!

Megjelent: 2012. november 9.

Autós üldözés Budapest határában

Megjelent: 2012. szeptember 19.

Sírjatok, elhasalt a csoda-Audi

Megjelent: 2011. május 7.

Az Audi csodafegyvere

Megjelent: 2011. szeptember 13.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram