33 ezer néző, köztük nagyon sok Audi rajongó, az Audi importőr és a győri Audi gyár munkatársai látványos hétvégi DTM-fordulóban, illetve az Audi RS 5 DTM autók kiváló szereplésében volt része a Budapest melletti Hungaroringen. Miguel Molina a versenyen másodikként ért célba, és ezzel a Német Túraautó-bajnokságban mindezidáig pályafutása legjobb eredményét érte el. Az Audi hat versenyautójával az első tíz között ért célba, így megvédte vezető helyét a gyártók pontversenyében. A verseny során a leggyorsabb köridővel ugyancsak egy Audi RS 5 DTM büszkélkedhet.

Miguel Molina holt Startplatz drei fuer Audi

Az Audi szempontjából a nap hőse Miguel Molina volt az Audi Sport Team Abt Sportsline csapat Audi Sport Audi RS 5 DTM volánja mögött. A spanyol pilótát, noha nem a saját hibája miatt, a legutolsó helyre sorolták vissza az előző két DTM versenyen. A Hungaroringen Molina, mint az Audi legjobb versenyzője, a harmadik helyről kezdte a versenyt, és a második helyen ért célba 41 izgalmas kör megtétele után. ű

Mindezt annak ellenére, hogy a start után Molina visszaesett a nyolcadik helyre. Az első körben Molina négy helyet szerzett vissza. A 13. körnél az Audi pilótája megelőzte Antonio Felix da Costa BMW-jét, és mielőtt a kötelező kiállásra kiment volna, a 19. körben megelőzte a korábbi Forma 1-es versenyzőt, Timo Glockot. Ezt követően a „Magic” Molina volt az egyedüli pilóta a pályán, aki képes volt tartani az ütemet a későbbi győztessel, Marco Wittmann-nal.

Miguel Molina holt Startplatz drei fuer Audi

„Nagyon boldog vagyok ezzel a második hellyel mindazon balszerencse után, amit a korábbi két futamon elszenvedtem”- mondta a spanyol versenyző. „Szeretném nagyon szépen megköszönni az Audi Sport-nak és az Abt Team-nek, hogy ezt a fantasztikus autót biztosították nekem”. Sajnos, a start nem volt igazán remek, mert egyébként még ennél is jobb eredményt érhettem volna el. Az a tény, hogy mégis sikerült megszerezni a második helyet, óriási, azt mutatja, hogy mennyire jó az Audi RS 5 DTM”.

Molina csapattársa, Edoardo Mortara ugyancsak nagy benyomást gyakorolt a versenyen mutatott szereplésével. Az olasz versenyző Molinához hasonlóan a puhább opcionális abroncsokkal kezdte meg a versenyt és a tizenkettedik helyéről indulva, gyorsan felküzdötte magát a negyedik helyre. Miután a gumikat standard abroncsokra cserélte, látványos párharcot vívott Timo Glock-kal, amit Mortara képes volt a maga javára fordítani és megnyerni. A verseny vége előtt csupán három körrel az Audi pilótája kénytelen volt átengedni a harmadik helyet Bruno Spenglernek, az egyik olyan pilótának, aki opcionális abroncsokkal autózva a verseny második részében helyezésről helyezésre jött fel. Ugyanezt a stratégiát alkalmazta

Adrien Tambay a Playboy Audi RS 5 DTM volánjánál, Jamie Green az Audi Sport Team Rosberg csapat Hoffmann Group Audi RS 5 DTM autójával, valamint Mattias Ekström a Red Bull Audi RS 5 DTM autóban, akik a verseny egy látványos záró szakaszával megszerezték az ötödik, a hetedik és a kilencedik helyet. Ezzel ellentétben a címvédő Mike Rockenfellert a Audi Sport Team Phoenix csapat Schaeffler Audi RS 5 DTM autójával kemény standard gumikkal autózott, és a hatodik helyről a tízedikre esett vissza az utolsó négy kör folyamán.

Nico Müller az Audi Financial Services Audi RS 5 DTM kocsijában csak alig maradt le az első pontszerző helyezéséről a Német Túraautó-bajnokságban. A fiatal svájci versenyző a versenyen elég nagy előnnyel érte el a leggyorsabb köridőt, és éppen a nyolcadik helyen autózott, amikor kocsiját Timo Glock “megpörgette”az utolsó körben és emiatt Müller a tizenkettedik helyre esett vissza.

Miguel Molina glaenzt fuer Audi in Ungarn

Timo Scheider-t röviddel a start után egy BMW meglökte, és emiatt az AUTO TEST RS 5 DTM kocsijával a megsérült hátsó felfüggesztés miatt a tizenegyedik körben ki kellett állnia.

„Győri gyárunk alkalmazottainak izgalmas és eseménydús versenyt ígértem, és azt hiszem, megtartottuk a szavunkat”- mondta Dieter Gass, az Audi Sport DTM vezetője. Volt néhány kemény csata a pályán a verseny során, és természetesen elfogadható eredmény a második, negyedik és ötödik helyezés, figyelembe véve, hogy az időmérők finoman szólva sem sikerültek tökéletesekre számunkra. Különösen örülök Miguel (Molina) helyezésének, mert Miguelnek sikerült megszabadulnia az első két verseny balszerencséitől, és teljesen megérdemelten szerezte meg a második helyet. Ő volt ma az egyedüli pilóta, aki igazán veszélyeztethette volna Marco Wittman győzelmét. Most, mint éllovasok megyünk haza az otthoni fordulóra, Nürnbergbe, célunk, hogy ott megszerezzük a szezon első győzelmét a DTM-ben.”

forrás: Audi MediaService

Kategóriák: Audi Sport, Hírek

Lépj be a Facebook-ra, hogy hozzá szólhass.

Kiemelt Videó

NFseC – az új...

Megjelent: 2018. január 2.

Csökkent az üzemanyagok ára

Megjelent: 2017. április 28.

Audi RS3 LMS USA...

Megjelent: 2017. április 27.

Emelkedik az üzemanyagok ára

Megjelent: 2014. szeptember 15.

“A legszínvonalasabbbb hazai Audis...

Megjelent: 2014. július 30.

A3 gyártás Győrben

Megjelent: 2011. március 5.

Az AudiBlog.hu is elsötétül...

Megjelent: 2014. június 5.

Audi Q5 ABT

Megjelent: 2011. december 17.

Audi S7

Megjelent: 2011. június 11.

Boldog új évet!

Megjelent: 2012. január 2.

Jelenlegi üzemanyagárak:

Benzin:
359
Dízel:
356

Audi találkozók elsőkézből

Oldalunk jóvoltából bármikor értesülhetsz az országban megrendezésre kerülő találkozókról. Sőt, Te magad, szervezőként is kérheted, hogy feltüntessük a találkozód.

Kövess minket a Facebook-on!

Képek az Instagramról:


Instagram